Wat zijn nu goede banden??

• Ninko

ik rij altijd tussen de 1,5 en 1.8 bar in de banden Marwin. hangt een beetje van je gewicht, bandenkeuze, terrein en rijstijl af!

• rieks

Ik rij de op Ritchey Z max, goedkope banden en de laatse 4000 km. 1 keer lek.

Spijker in de band.

Ik heb achter 4 bar en voor 3 (en een beetje)

Soms glibbert het wat in een tocht, maar ben verder tevreden over de bandjes.

RIj alleen in de maanden okt, nov en december op de ATB dus niet in het mooiste weer.

• sugar

Ik rij altijd op Geax Saguaro en die bevallen mij erg goed. No tubes erin. Nooit lek, altijd voldoende grip, super!

• huub

rieks schreef:

>

> Ik heb achter 4 bar en voor 3 (en een beetje)

>

Moet je toch eens proberen te rijden met 2,5 / 2 Bar (om het niet direct al te gek te maken; maar het kan nog zachter voor meer grip en betere rolweerstand in het veld) tenzij je alleen maar of grotendeels op het asfalt rijdt tijdens je tochten :D:D

• rieks

Ik heb het geprobeerd met de zachte banden in het veld, maar vind het helemaal niks.

En als ik op de ATB rij probeer ik zoveel mogelijk het asfalt te vermijden dus daar ligt het niet aan.

Ach zolang ik de tochten meer inhaal dan ingehaald wordt, is er niet aan de hand. ;-)

• marwin

ik rijd voornamelijk amerongen en altijd met RR racing en ralph , ik pomp de banden naar 3 bar, ik ben een beetje bang dat 2 te weinig is ( ongeveer 87kg) met bodon en beetje gereedschap.

Als ik jullie verhaal zo lees moet ik eens gaan proberen om 2 bar of zo erin te pompen ?

jullie brengen me aan het twijfelen.

marwin

veenendaal rulezzz

• Roadkill

Klopt die Z max rolt enkel enigzins redelijk met een hoge druk,vond het vroeger ook eenf fijne band,maar ja had dan ook geen enkele andere band ooit gehad….Rieks als je nou nieuwe banden nodig hebt,probeer dan eens de RR,ik kan je verzekeren dat je na een paar meter afstapt om te kijken wat je van je fiets mist zo licht als ie dan trapt!!!Als je van RR naar die Z-max overstapt is het net of alletwee je remmen aanlopen,dat is serieus het verschil.

• v-power

ik rijd zelf met RR voor en achter. Als het heel modderig is dan voor een NN. alles 2.25 breed. druk op ca 2,3 - 2,5 bar. gewicht 97kg.

Vorig jaar met Michelin WCR dry gefietst, zowel 1 als 2. Maar vond ze te zwak. Zeker drie banden kapot gereden

Z-max heb ik op mijn “road” MTB liggen. Ideaal en ook om lekker mee in het veld te gaan, maar voor in het veld toch liever RR. Rolt lichter en betere grip.

Mzzl

Jacco

• Luca

Ik rij het jaar rond op de tubeless Michelin XCR Dry en dat bevalt me eigenlijk best. Met de bandendruk zit ik meestal tussen de 1.8 en 2.0 bar en qua gewicht ontlopen we elkaar niet veel.

• rieks

En wat is een beetje goede druk??

Ben 90 kg.