Wat zijn nu goede banden??

• Realist

Wat zijn nu goede banden? Wat is de beste druk voor iemand met een gewicht van 75 kilo. Die toertochten rijd bvd.

• huub

als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt kom je uit op Schwalbe's NobbyNick en RacingRalf als meest alround banden die je makkelijk kunt rijden met (minder dan) 2.0 Bar.

• marco

Daarnaast heeft Vredestein nu ook een paar mooie exemplaren. Net als Continental, Geax, Michelin, Hutchinson.

Je kan natuurlijk ook met de rest ‘meelopen’ en er dan later achterkomen dat bij jouw rijsteil/rijtechniek een hele andere keuze aan banden wenselijk is.

Tegenwoordig worden er haast geen slechte banden meer gemaakt.

Gewoon uitproberen wat je zelf prettig vindt.

• Paco

Ik heb eerst gereden met Racing Ralph voor en achter.

Heb nu Racing Ralph nieuwe type achter

en Nobby Nic voor en ik merk dat ik de bochten harder kan nemen.

Maar zoals al eerder opgemerkt ieder zijn keuze.

• CTIS sjoerdje

Ik rij voor met Maxxis larsen TT, heel, heel, heeeeel erg tevreden over!

Achter rij ik met Continental twister, of de oldschool IRC geoclaw als de shit bagger wordt. :P

groetjes

• Ninko

Tsja, ik rij het hele jaar met Fastfreds tenzij er stenen liggen (zuid limburg of bels), dan met Jimmy's of black panthers etc.

• frits

Ja en ik rij bijna het hele jaar met XC dry. (Dat rijmt). Maar zo weet Realist nog niets. M.a.w.; bandenkeuze is zeer persoonlijk! Probeer eens wat uit. RR-NN combi wordt veel gebruikt en is redelijk allround, maar ook deze banden hebben “haters”…

• marwin

Huub vraagje,

pomp jij maar 2 bar in je banden ?

grtz marwin

• huub

ik rij de NL toertochten komend seizoen met de 2.35 brede uitvoering van NN voor en RR of NN (bij modder) achter met binnenband en zowel op de hardtail als de fully heb ik de banden op 2 Bar bij lichaamsgewicht van 80 kg + nog wat gereedschap, proviand, drinken etc.

Lees ook hier effe: http://www.mtbsport.nl/forum/forum_posts.asp?TID=7804&get=last#76366

• Eric Brouwers

Michelin All Mountain 2.2(vallen erg breed uit=+/-2.35)Voor het grove en modderige werk,super in de ardennen.Zeker een aanrader.Ik rij ze in een stalen Hartail met 1.8 bar.