SID

• RVD

Ik heb een SID Race voorvork die met 63 en 80 mm veerweg gebruikt kan worden. Weet er iemand met welke instelling (via spacers of iets dergelijks) deze vork normaal gesproken wordt geleverd? Ik heb namelijk het idee dat de veerweg erg beperkt is. Ik durf het echter niet aan om de vork te demonteren om dit te controleren.

• Koen

normaal gezien word de vork geleverd met 80mm, het kan altijd zo zijn dat hij als 63 afgeleverd is, dat kan ik zo niet zien.

over welk bouwjaar praten we?

heb je een foto?

heb je de vork los gekocht? en zat er een spacer bij? een U vormig kunststof blokje?

Groeten Koen

• RVD

Het is een SID modeljaar 2002. Ik heb de vork nieuw (los) gekocht. Dat U-vormig blokje zat er niet bij (alleen een zakje met manual en kabelgeleiders voor discbrake). Als ik de vork instel voor mijn gewicht (70 kg, zowel pos als neg op 100 psi) veert hij hooguit (met veel moeite) 35 mm in. Dat lijkt me toch wel erg weinig. Ik merk nu pas het verschil omdat ik onlangs met een andere vork heb gereden….zou er dan toch een spacertje in zitten???? Of kan de veerweg nog door een andere oorzaak beperkt worden?

• huub

als je alle lucht er uitlaat en de vork uittrekt, hoeveel centimeter is dan de binnenpoot zichtbaar ?

• Ninko

ik zou eens proberen om eerst aan de onderkant van de linkervork er 10psi minder druk in te zetten. Allebei precies even hoog wil niet altijd even goed werken.

• RVD

Ik neem aan dat je met binnenpoot het gedeelte bedoelt dat in de vork schuift bij inveren? Dan is het 13 cm zichtbaar.

• RVD

Heb ik ook al geprobeerd. 100-100, 110-70, en nog wat meer variaties waarbij de pos kamer altijd toch wel zo'n 100 psi heeft

• Ninko

dan is het in ieder geval geen 63mm versie.

Eerder een 80 of zelfs een 100 mm versie.

Ik gok op een 80 mm versie. Sids hebben vrij lage buitenpoten om gewicht te besparen, daardoor zie je een groot gedeelte binnenpoot uitsteken. (mede daardoor is een sid ook niet echt een erg stijve vork). Een 80mm zou dus goed kunnen, maar als je zegt dat hij 100 mm veerweg heeft sta ik er ook niet van te kijken :D

• huub

dan mag je er, net wat Ninko al zegt, toch wel vanuit gaan dat het in iedergeval geen 60 is. Volgens de manual zou er inderdaad zowel positief als negatief 100 PSI in moeten. Als je nu eens begint met 100 positief en negatief telkens met 10 verhoogt, net zolang tot je toch minimaal 7 cm veerweg overhoud.

Succes

• Ninko

Het is dat de enigste sid hier in huis nu weg is voor onderhoud anders kon ik eens opmeten hoeveel cm binnenpoot je zou moeten zien, Heb hier namelijk een 80mm SID.

Denk dat ik het van de week kan laten weten!