BBC 2007

• Chris Cross

Forummers,

Hoe vonden jullie de BBC dit jaar??

Om de knuppel maar gelijk in het hoenderhok te gooien: Ik vond het dit jaar erg tegenvallen. Ik heb, net als vorig jaar, de 70 km gereden maar vond de toch van dit jaar vele malen minder goed en mooi dan vorig jaar.

De eerste 30 km vrijwel constant filerijden waarbij we (ik en mijn fietsmaatje) zelfs een moment bijna een uur !! Hebben stilgestaan en geschuiveld voor en op een klimmetje die (op de laatste meters na) eigenlijk best te fietsen was. (Het punt is voor een aantal van jullie wellicht herkenbaar: Ter plekke werd door de massa de wave ingezet).

Na de eerste verzorging (op ca 30 km) en tot de tweede verzorging (ca. 50 km) was er een, in mijn beleving, weliswaar snel, maar dodelijk saai stuk, wat maar zeer beperkt werd goedgemaakt door een paar leuke tracks tijdens de laatste 20 km.

Kortom: qua tocht enigszins een tegenvaller, qua gezelligheid weer een topper!

Ben benieuwd naar jullie meningen.

Greetz,

Chris Cross

• Ninko

Heb de 100km wedstrijd gereden en ging erg lekker. VOnd het parcours juist super, mooie klimmetjes, snelle afdalingen, precies wat je van limburg verwacht. heb vorig jaar niet gereden maar het jaar ervoor wel en vond het nu echt een stuk beter.

Eigenlijk geen file gehad, maar dat kan ook komen omdat ik bij de wedstrijd reed, die is toch iets minder druk als de toertocht versie denk ik, en nog redelijk vooraan ook, zeker in het begin.

Vind dat bart een mooi rondje had uitgezet!

• Marco

Heb dit jaar voor het eerst mee gedaan met de 70 km en het parcours was juist erg mooi. Pittig genoeg voor de meeste tourrijders denk ik, vooral door de vele klimmetjes. Inderdaad jammer van de files, was om 10.27 nuur gestart en heb dus alle files wel gehad (totaal ruim 45 minuten ‘stil’ gestaan.) Om dit te voorkomen kan je maar beter vroeg aan de start verschijnen denk ik.

Verder niets dan lof voor de route en de organisatie.

• Edgar Vermaas

Nadat ik 2 lekke banden heb gehad (de eerste was zelfs met no-flat gevuld :-( ) kreeg ik van iemand die zei dat hij van Kivada was een nieuwe binnenband onder de voorwaarde dat ik volgende keer ook iemand zou helpen. Nu wil ik dat zeker doen maar als iemand weet wie dit was, stuur mij dan zijn adres zodat ik hem ook een nieuwe band kan sturen. Ik was er zo blij mee, zag mij namelijk al op mijn velg terugrijden naar Eijsden (iets dat Bart zelf dus wel deed…) Nogmaals bedankt!

• Krizz

Was zeker wel wat makkelijker dan Langenberg…

Nu wel de 100 gereden :D:D

wel goed dat BB weer eens lek heeft gereden… en niet op tijd kon wisselen vond het vorig jaar belachelijk dat hij onder elke risico-voor-lek-afdaling servicemannen met wielen had staan..dat heeft IMHO niets met marathonrijden te maken.

Krizz

• Ninko

Is in ieder geval iemand uit mijn team geweest:D Wie het was weet ik niet, Stuur mij ff een mailtje en dan komen we er wel uit.

Zat hij op een rode/grijze of zwarte fiets? Dan weet ik wel wie het is geweest.

• MWF

Als je geen wedstrijdniveau hebt is het misschien wel beter aan dit soort evenementen helemaal niet mee te doen. Voor een paar euro kan je dan eigenlijk beter een gewoon toertochtje doen.

Ik heb een beetje het gevoel dat de massa bij dit soort Classics en ook bij die strandevenementen eigenlijk er vooral toe dient om het prijzengeld en startgeld voor de Brentjes , Nijs , Paulissen etc.op te hoesten.

Doe er in ider geval niet aan mee en als ik dit relaas zo lees heb ik geen ongelijk.

• BoZtrapper

Hallo bikers,

Dit was de eerste keer dat ik mee deed aan de BBC voor 70 km.

Had verwacht dat de BBC helemaal tot in de puntjes was geregeld :-( .

Niet echt dus…. File lopen tot 2x toe in de eerste 30 km daarna kreeg mijn zwager helaas last van hevige spierkramp dus over gegaan op de 50 km en als klap op de vuurpijl klopte in de laatste 10 km de uitpijling niet.

Volgend jaar kunnen ze het beter de“ Bart Brentjes Walking Challenge” noemen.

Ik neem dus nooit meer deel aan zo'n belabberd evenment.

(p.s. ChrisCross volgend jaar gewoon weer Houffa. :-) )

• richard

de uitpijling klopte wel , alleen hadden wandelaars enkel pijlen verwijderd , en ja dat je zwager kramp had > >>>meer trainen , en wat dat filelopen betreft : dat was wel idd een minpunt !

• Chris Cross

BoZtrapper: De Houffamarathon is een vast onderdeel van de kalender! Volgend jaar op mijn @!#$ witte bike!