vering achterbrug

• robfok

even mijn mening en die van jullie triggeren,

hoe zit dit nu specialized heeft links achter vering in mijn ogen is dat eigenlijk erg vreemd daar door krijg je toch frictie wiel veert in, druk op achterbrug, links vering rechts niet, lagers onstabiel, weliswaar miniem maar toch uiteindelijk speling!!!

vering in het midden van het frame, beide kanten gelijk, gaan de lagers langer mee lijkt mij en uiteindelijk het frame ook.

is zo maar een gedachte spinsel, maar zit ik hier nu ver naast of delen jullie mijn spinsels???

ben benieuwd groet Rob

• Pens Armstrong

Er zit wel een kern van waarheid in, het is niet symetrisch. Maar daar zal bij de constructie terdege rekening mee gehouden zijn denk dat ook eens aan een Cannondale lefty vork of motoren met maar een liggende achtervork. Het is maar hoe je het construeert en met welk materiaal.

• Ninko

Maakt eigenlijk niks uit, Het valt op hoe weinig speling er op de lagers van die epic's komt. Af en toe een keer, maar dat komt bij iedere fully wel voor.

De demper zit vast aan de rocker/horst link (zoals bij de meeste fully's), en in dat geval maakt het natuurlijk niet uit waar je die demper op hangt, de druk wordt toch via die rocker door gegeven aan de achterbrug.

• marcello

Hi Mannen,

Ik rij nu 1 1/2 jaar epic en ga er niet voorzichtig mee om, nergens last van.

Heb me dat bij aanschaf ook afgevraagd, toen lieten ze me zien dat die brug achter assymetrisch is. Dus je hebt gelijk er komt assymetrisch kracht op maar specialized compenseert dat door de brug dus ook assymetrisch te maken. Staat ook zo op hun eigen site/boekjes.

• dennisb

Mijn merida heeft ook zo'n achtervering. Nooit last van wat dan ook gehad. Achterbrug wel een keer vervangen, maar dit was een probleem aan een las

• rob

was toch tijdens duchenne?

• dennisb

Yessss!