Goed fiets voor beginner??

• archangel0712

Hallo allemaal

Ik wil graag beginnen met mountainbiken. Zoals waarschijnlijk elke beginner zit ik met de vraag welke fiets?? Ik heb al veel gekeken op internet maar zie al bijna door de bomen het bos niet meer. Nu heb ik een aantal fietsen gezien die me wel interessant leken. Voor een redelijk budget. Waarschijnlijk zijn er nu weer mensen die zeggen spaar nog even door voor iets beters, maar goed uitbreiden kan over een tijdje altijd nog.

Het gaat om volgende fietsen die ik wel interessant vond.

- http://www.eurofair.nl/mountainbike/87/

- http://www.fietssportief.nl/index.php?pageId=19&pid=46

- http://www.fietssportief.nl/index.php?pageId=19&pid=30

Eigenlijk is de laatste wel de beste, mar ook de duurste maar de vraag is of dat ook echt nodig is ??

BVD

• Roadkill

Uhm de merken op zich zeggen me weinig(van de fietsen zelf)Maar qua afmontage lijkt het me best voor elkaar!!!

Enkel ff wat opmerkingen:

Fiets 1 ben ik geen fan van de voorvork

Fiets 2:leuke fiets maar hebben ze geen hardtail uitvoering met dezelfde afmontage??(zal nl een stuk goedkoper zijn,en zou voor mij dan de keuze zijn)

Fiets 3:ook een heel mooie fiets,vraag me enkel af wat voor voorvork erop zit.

Gewoon ff zo bekeken denk ik dat geen van de 3 erg slecht zal zijn,voor een beginner zekker prima,sta wel verbaasd van de prijzen,vind ze op zich niet erg duur!!

Greetz Roadkill

• archangel0712

Fiets 3 had een RockShox Dart 3 Poploc voorvork volgesn de site. Deze vond ik qua uiterlijk ook wel het mooist. Lekker zwart die andere waren me te wit. Maar heb je een achtervering nodig of niet om lekker in het bos te gaan crossen ??? Zal wel weer een kwestie van smaak zijn ??

• Rene

Ik sluit me aan bij Road, met name de vork op fiets 1 is minder.

Ik zou die fully, 2, links laten liggen, scharnierpunten slijten en wat niet beweegt gaat ook niet kaduuk.

Op de 3 heb je meteen een aardige vork, XT discs etc. niet slecht voor die prijs.

Succes

• archangel0712

Ok bedankt alvast. Wilde eigenlijk niet zoveel uitgeven, maar ja hiermee kan ik dan wel een tijdje langer vooruit. Weten jullie misschien nog andere fietsen en deze prijsklasse die net zo goed zijn of misschien beter???

• Tommy

voor bos in Nederland is helemaal geen vering nodig.

Tommy

• archangel0712

Sorry nog een vraagje. Deze fiets dan ?? is dat ook wat voor te beginnen??? 799 euro vind ik eigenlijk net iets teveel om uit te geven voor iets waarvan je eigenlijk ngo niet weet of j het wel zo vaak zult gaan doen

http://www.eurofair.nl/mountainbike/87/

• Biker Paul.

Merken zeggen me niets, puur afgaand op de afmontage zou ik voor optie 3 kiezen. Toch maar die paar centen meer neerleggen !

• Stampen en dagen

Haai, heb een drietal maand geleden zélf een nieuwe fiets gekocht om een aanvang te nemen met MTB'en. Het werd mij al snel duidelijk dat 700 Euro een scharnierprijs is, daaronder heb je al gauw af te rekenen met beduidend minder degelijk materiaal. Onderandere Rockshox zul je niet te snel vinden, ook op de "derailleur' zul je snel wat moeten toegeven. Zélf heb ik gekozen voor een no-nonsense SCOTT SCALE 70. Ben ik na enkele honderden kilometer uiterst tevreden over. Eerlijkheidshalve moet ik hier wel aan toevoegen, dat ik héél smerig terrein vermijd, om 2 redenen: je moet toch nog wàt vooruitkomen, en het schakelapparaat wordt zwaar belast. Vettig OK, verzuipen dan weer niet. Wat ik niét uit de weg ga, is hard gaan over de veldweggetjes. Ik heb daarbij die fiets wel al héél hard doen stuiteren, maar die houdt zich gewoon perfect. Ook geen schrijfremmen, maar V-brakes: makkelijk in onderhoud en voor mijn rijstijl best voldoende hoor. Waar (als de ene beginner tegen de andere) ik écht wel zorgvuldig over ben, is de opkuis van de fiets na het rijden, en daags nadien het smeren van alle bewegende delen. Duurt niet zolang, en van de rijdeugd ben je meteen verzekerd. Ik hoop dat je nog veel plezier beleeft, maar één ding is zeker: offroad is een lekkere spaghetti, baanrijden een droge boterham!! Greetz! (met écht alle respect voor de baancoureurs hoor!)

• Biker Mark

Hallo

Heb erzelf een fiets gekocht prima gasten fijne winkel en inderdaad niet duur