Vaste vork ipv verende

• Swirski

Nu het veldritseizoen eraan komt, denk ik eraan om de verende voorvork van mijn mountainbike te vervangen door een vaste vork. Welke vork is het beste? Een rechte of een gebogen, aluminium of carbon of misschien wel titanium? En welke banden kun je zoal op een 26 inch wiel leggen? Kun je met een mountainbike met vaste vork en aangepaste banden de prestaties die je kunt halen met een echte cyclocrossfiets benaderen of zelfs evenaren?

• Ninko

carbon vork. Die van axima (carbotech) zijn er goed als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld een pace, en ze zijn goed betaalbaar!

Liever iets bredere banden om wat comfort terug te winnen…

• huub

Swirski schreef:

>

> Nu het veldritseizoen eraan komt, denk ik eraan om de verende

> voorvork van mijn mountainbike te vervangen door een vaste

> vork. Welke vork is het beste? Een rechte of een gebogen,

> aluminium of carbon of misschien wel titanium? En welke

> banden kun je zoal op een 26 inch wiel leggen? Kun je met een

> mountainbike met vaste vork en aangepaste banden de

> prestaties die je kunt halen met een echte cyclocrossfiets

> benaderen of zelfs evenaren?

Ik begrijp uit bovenstaande dat je denkt/hoopt met een vaste voorvork meer rendement te halen uit je bike tijdens veldritten !? Je wilt je “prestatie” daarbij meten met/aan een cyclocrosser/fiets !?

Veldritten zijn echter TOERtochten waarbij bovenstaande totaal geen rol speelt zelfs hier en daar als ONGEWENST gedrag wordt aangemerkt.

Gelukkig worden er ook wintercompetities georganiseerd o.a. in Limburg en in Arkel. Maar zelfs daar worden bokken en schapen gescheiden :D:D:D

• Paco

Heb er nog eentje te koop.

Carbotech zie onderstaande link nog geen 2 maanden oud.

Reden dat ik hem wegdoe is dat er al 1 op mijn nieuw bestelde fiets zit.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//fiets.marktplaats.nl/onderdelen-en-accessoires/119842730-carbon-carbotech-voorvork.html

• koekjeerbij

Ten eerste ne crossur evenaren *D*D*D*D

Wat de carbotech betrefd een aanrader prijskwaliteit verhouding prima.

Let wel op dat ze je niet de korte versie aansmeren,

je hebt namelijk 2lengtes.

Kijk effe op onze site dan kun je wennen aan de achterkant van het shirt:D:D

www.teamraats.nl

• Paco

Klopt als een bus!

Je moet idd de lange 445mm hebben. (100mm veerweg)

Met de 425mm kom je ineens 2 cm lager te zitten.

Dus met blinkende kroon en dropouts zit je goed.

Laat ik die nu toevallig hebben voor bijna de helft van nieuwprijs!!!

• Ninko

445 is gelijk aan ongeveer 80mm Pace… voor de meeste hardtail mountainbikes zeg maar, de 425 is qua inbouwhoogte echt te kort, vergelijkbaar met een 63 of 65 mm rockshox vork van 10 jaar geleden.

maar de bedoeling is vaak ook dat je wat dieper komt te zitten met een starre vork dus het is niet zo erg dat ze vaak wat korter zijn. Maar een 425 in een 80 of 90 mm frame wordt echt te weinig :D