XT in combinatie met Ultegra 9

• rieks

De ATB is weer van zolder.

Nu ben ik van plan om een 9 speed Ultegra 12-21 cassette te monteren.

Kan dit in combinatie met XT? (denk het wel)

Maar welke practische problemen ga ik krijgen?

• huub

alleen effe kijken naar de kettinglengte. Rest is geen probleem.

• Ninko

Zou er niet aan beginnen rieks.

Heb het zelf ook weleens gedaan op de mtb, maar vind het zeer irritant. je moet veel te veel voor gaan schakelen naar het voorblad. en je kettinglijn is bijna altijd zeer onpraktisch, je rijdt namelijk zo'n beetje de hele tijd op de bovenste 3-4 kransjes…

En in het terrein is het verschil van de ondergrond meestal groter dan 1 of 2 kransjes zwaarder of lichter. Wat grotere stappen in je cassette is dan meestal wat prettiger fietsen anders blijf je aan het schakelen…

Je kunt het altijd proberen natuurlijk. Verder hoef je nergens op te letten, ook kettinglengte aanpassen is niet nodig.

• rieks

Ik heb nog een cassette liggen probeer het een keer.

Bedankt voor jullie reacties.

• suiker3

Top combinatie,

Gewoon doen, het is natuurlijk afhankelijk van waar je voornamelijk fietst.

Ik heb de combinatie jaren gebruikt en wissel alleen als ik naar Limburg ga of naar de Ardennen.

Succes

• koekjeerbij

Ik heb op al mijn fietsen de zelfde cassette 12/27 ultegra *D

www.teamraats.nl

• Roadkill

Hmm ik heb nu ook een race cassette op de mtb zitten(Sram dat dan weer wel:D) Heb wel een korte kooi xtr der erop nu.Is nog wel ff wennen,maar vind de kleinere stappen juist fijner,zat met de mtb cassette juist vaak dat het ene tandje wieltje te licht fietst,en de volgende net weer te zwaar.Oh ik heb wel me kleinste tandwieltje voor gemonteerd:)

Greetz Roadkill

• Ninko

maar een 12-21 cassette of iets met een 27 of 28?

• Biker Paul.

Op de Rigida`s die standaard op m`n Cube zaten heb ik slicks gegooid en een 13-25 cassette, rijdt als een trein, beetje gulden middenweg ! Alleen wel 10 cm. korter in omtrek in vergelijk met een RR of NN ofzo !

• Roadkill

Dacht een 11-23…….iig niet meer dan 23