Back in the saddle, met een paar kleine problemen ;-)

  • roadkill

    Goedenmorgen,

    laat ik mij eerst even opnieuw voorstellen, misschien dat er nog wat van de ouwe garde zit hier. Ik ben Michiel 42 jaar oud samenwonend met vriendin in Hoorn en sinds een klein jaar werkzaam in Medemblik.

    Nu ik wat minder woon-werk verkeer kilometers maak heb ik de mtb onder het stof vandaan getrokken, eens lekker schoon gemaakt en ga dus op de fiets naar het werk. Dit bevalt weer prima ;-) conditie gaat behoorlijk voorruit maar moet nog wel ff op passen om niet te overbelasten (weekje fietsvakantie met mijn zoon van 14 heeft me toch weer ff van de fiets af gehouden :-( )

    Maar goed dat weet ik nu en gaat dus weer prima, enkel de fiets heeft een paar technische mankementjes…

    1: Als eerste had ik achter nog maar 1 versnelling, opgelost met een nieuwe binnen en buiten versnellingskabel,

    2: een raar probleem met de voorvork; ondanks dat ie gewoon op druk staat zakt ie steeds in (Rockshox Recon solo air 351) in het begin dacht ik dat ie lucht lekte maar de druk blijft dus gelijk, iemand een idee?

    3: de HS33 remmen doen ff niet wat ik van ze verwacht, in de remhendel van de achterrem is het stelwieltje verrot (zijn daar losse nieuwe van te bestellen?), de voorrem remt op zich goed maar daar heb ik nou net weer veel speling op de remhendel zelf.

    4: iemand nog goede tips voor smeermiddellen voor de ketting? nu 1 keer in de week schoonmaken en dan in de Teflon, maar bevalt me niet helemaal,

    5: Na de winter wil ik er nieuwe ketting en tandwielen op, nog goede suggesties voor voorbladen? (wat ik in het begin al aangaf ben er wat jaren uit en neem aan dat de fabrikanten ook niet stil gezeten hebben :-)

    Nou ik hoop hier weer genoeg kennis op te doen om de problemen op te lossen, en ik weet niet of er nog zoals vroegah wel eens leuke prikkersmeetings georganiseerd worden? maar dan zou ik er terzijnertijd wel weer eens aan mee willen doen.

    Greetz Roadkill (mijn oude nickname die ik dus nog steeds gebruik)

    P.s. Zitten Huub, Ninko, MarkM, Samantha, Joke, Milkman,Pogo,Jelmer en Chriss(on ice) hier toevallig nog (plus degene die me dan nu ff niet te binnen schieten ;-) )

  • Gadver...

    Ik wel.

    Gadver…

  • roadkill

    Punt 3 is opgelost, er zijn dus gewoon nieuwe setjes voor te krijgen! Wil nu enkel de remolie nog eens laten verversen

  • frank Bierenbroodspot

    Kijk hier af en toe nog, maar weinig aktie neem aan dat facebook en andere soc med de taak hebben overgenomen. Begin morgen weer met fietsen na een stop van 5 jaar.

    groet aan ieder

    Frank Bierenbroodspot

    St Antonin Noble Val

  • roadkill

    Hmm jammer, Veeboek doe ik niet aan, dan maar ff kijken of er nog andere sites zijn ;)

  • Tommy.

    Hé Roadkill, ik ben hier al heel lang niet meer geweest, wist mijn inloggegevens niet eens meer.

    Heb al lang geleden het “moderne” mtb'en achtermij gelaten. Rij nog wel, veel op ligfietsen en daarnaat op oude mountainbikes van voor 1990, wel helemaal origineel, zoals enkele Giant Super Sierra's uit ‘87 en ’88 volledig met de eerste Shimano XT en SunTour XC9000 groepen.

    Maak wel tochtjes met meer van die oudjes op oude mtb's.

    Groet,

    Tommy

  • Tommy.

    Ha Frank, mijn dochter heeft het nog wel eens over jou camping, waar ze gehypnotiseerd werd.

    En waar wij de grootste kampeerplek ooit hadden :-)

  • frank Bierenbroodspot

    de hypnotiseur was er verleden jaar weer en natuurlijk een groot succes dit jaar weer wat anders. Probeer weer 1 x per wee te fietsen met m'n zoon maar valt toch wel tegen , wel nu meer enduro kan ik tenminste op eigen tempo omhoog fietsen :-) Zijn hier ook met wedstrijden steeds meer op een oude mtb zelfs nog op stalenexemplaren. Het zijn toch de benen die het moeten doen de laatste paar grammen zijn hooguit enkele seconde. Als je nog eens in de buurt bent koffie staat klaar.