koude voeten

  • Nick55

    Heb in de winter altijd extreem koude voeten tijdens het mountainbiken.

    Thermosokken,overschoenen heb al van alles geprobeerd.

    Heeft er iemand nog tips?

    Niek

  • Quarantanove

    Er is eigenlijk maar een goed werkend middel tegen koude voeten. Af en toe een stukje fiets op de schouder en lopen. Dat gaat met een veldritfiets natuurlijk gemakkelijker dan met een MTB.

  • klimaapmarcel

    hier wat tips tegen koude voeten:goede overschoenen,winter fietsschoenen,thermosokken,warmtecreme,zooltjes die warm worden(eenmalig gebruik),fietsen op currasau,of binnen op de taxs trainen

  • Quentin

    Hoorde dat afgelopen zondag bij PSV spelers met peper ingesmeerde voeten hebben gespeeld. Schijnt te helpen.

    Zelf deed ik vroeger massageolie met een beetje Red Hot. Werkte voor mij helemaal goed

  • dennisb

    ik zag bij de ANWB thermozooltjes die op een of andere manier dmv een batterijtje verwarmd worden.

    grt

    dennisb

  • Dino

    Niek,

    ik had altijd hetzelfde probleem. vanaf een graadje of 8 ( en lager ) altijd koude voeten. net als jij alles geprobeerd , niets hielp. Bij Rein veenendaal fietsen in Veenendaal goed advies gevraagd . Zij hebben mij een paar Northwave Celsius winterschoenen geadviseerd. Het was wel een hele uitgave ( ik geloof € 180,00), maar mijn probleem is over ! Ik kan nu bij temperaturen rond het vriespunt gewoon 2 uur op de fiets zitten . Echt top ! ik zou het proberen als ik jou was …….succes

  • krimmlson

    1 schoenmaat groter kiezen helpt zeker

  • kannibaal

    Quentin Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoorde dat afgelopen zondag bij PSV spelers met

    > peper ingesmeerde voeten hebben gespeeld. Schijnt

    > te helpen.

    > Zelf deed ik vroeger massageolie met een beetje

    > Red Hot. Werkte voor mij helemaal goed

    Hadden ze vandaag tegen Twenthe ook moeten doen..

  • Paul Dun

    Bovenlijf warm aankleden, lichaam zal altijd zorgen dat de belangrijkste organen warm blijven en die zitten in je bovenlijf, ontrekt dus bloed uit de minder belangrijke delen: je voeten! Dus een goed gekleed bovenlijf zorgt meestal voor warmere voeten, al zijn er uiteraard mensen die altijd kouwe poten:) hebben.

    Zelf fiets ik ook liever met een aangenaam temperatuurtje!