Curtis MTB extreme HQ 07 MX

  • Daan

    Om te beginnen heb ik een tweedehands in goede staat verkerende Curtis MTB extreme HQ 07 MX op het oog. Iemand ervaring hier mee?

    Heb gezocht op google maar kon hier maar weinig over vinden. Weet dat de fiets in Duitsland gekocht is maar site van de fabrikant,…geen idee. Kreeg een link www.curtis-bike.de maar werkte niet!

    Om niet te veel rare dingen te doen (kan ook niet echt in het NL landschap ;)) wil ik hem aanschaffen, af en toe de ‘bossen’ in en door de duinen.

  • Adwin

    Niet aan beginnen ,ik heb er hier 1 in de garage staan van een collega

    die heeft 'm nieuw gekocht bij de Aldi ,3x mee het bos in geweest (2x schoor en 1x Amerongen) en alle lagers liggen er uit (Vrijwiel ,Bracket ,en wielen)

    Tevens weegt de fiets zo'n 16 Kilo ,en enige onderdeel wat mss. nog in de verte iets van Kwaliteit heeft is de Shimano Alivio achterderrie

    Voor de rest is het echt BAGGER(td)

    Ik zeg NIET doen

  • Daan

    Dank je wel! Weet je me ook iets te vertellen over de Giantt Box Three?

  • Huub

    Is van gelijke kwaliteit als de Curtis.

    Voor een bike rond dit budget koop je het best een tweedehands starre bike, dus zonder voor- of achtervering en met V-brakes

  • Daan

    Ach ben ook weer net niet op zoek naar een superfiets maar dit om af en toe wat leuks te doen. Dus, tja, hoog budget heb ik niet! Maar ik heb nu dus zo'n Giant op het oog, die er keurig uit ziet, maar daarvan is de framemaat 21,5 inch, het is een ander frame dan normaal dus ik weet niet zo goed of dit dan wel geschikt is voor iemand van 1.88m of worden die maten bij iedere fiets gelijkgetrokken?

    Sorry, ben ook maar een leek!

  • Geert

    Ik heb diezelfde Curtis en ik kan hem ook warm afraden. Ik heb er wel een hele poos op kunnen fietsen toen ik begon met mountainbiken, maar de prijs is gewoon evenredig met de kwaliteit. Achtervering en schijfremmen zien er hartstikke leuk uit, maar op deze fiets is het rotzooi. Verder ging de vering na een tijdje heerlijk kraken en piepen en is de fiets inderdaad erg zwaar. Bij mij begonnen de schijfremmen na een tijdje ook ernstig aan te lopen totdat ik nog amper vooruit kwam, terwijl ze geen remkracht meer leverden. Ligt voor een gedeelte ook aan slecht onderhoud, maar nog meer aan de kwaliteit ervan.

    Als je maar een laag budget hebt dan zou ik toch echt kijken naar een simpele hardtail (dus zonder achtervering) en met V-brakes (velgremmen met remblokjes en staalkabel). In lagere prijsklassen zie je nogal eens achtervering die gewoon slecht is en waar je niks aan hebt. Goedkope schijfremmen zijn ook niks. Wat er precies op die Giant zit weet ik niet, maar als ik zo naar het frame kijk dan ziet dat er al niet ideaal uit.

    Wat ik verder zou moeten adviseren weet ik ook niet precies, maar ik zou kijken naar een (tweedehands) hardtail zonder poespas. Op sites als marktplaats.nl staan best goede fietsen, maar ook zeker de nodige rommel voor veel te hoge prijzen (zoals die Curtis die vrolijk tegen de nieuwprijs van 199 wordt aangeboden). Je zou ook even langs kunnen gaan bij een goede fietsenmaker die mountainbikes verkoopt, die kan ongetwijfeld advies geven en heeft misschien ook wel interessante occasions. Ik wilde in eerste instantie ook niet veel uitgeven, maar je krijgt meestal waar je voor betaalt. Het loont zeker om net iets meer uit te geven zodat je een fiets met fatsoenlijke onderdelen hebt. Succes!

  • Nbiker

    Ik heb zelf ook een Curtis MTB extreme HQ 07 MX gehad maar ben ik helaas kwijtgeraakt, en kan er nergens meer 1 vinden kan iemand mij er misschien aan helpen? En weet iemand of die andere type ervan met waar die achter veer iets hoger zit lekkerder fietst ofwel is de suspensie beter zodat je nog minder stuitert over het oppervlak. Alvast bedankt.

  • Biker Paul.

    Van de laatste postings geloof ik dus echies geen FUCK !!!!

    Tis een mountainbikeforum, geen speelgoed…………..:D

  • mTb

    ik heb er 1 voor je. hoeveel bied je er voor? hij is in nieuw staat

  • AMS100

    Je geld voor de Curtis weer terug je portemonnee in , en geduld hebben (Tot je genoeg heb voor een goeie fiets …) .

    Het “ziet” er allemaal heel erg ruig uit , maar ben me er bijna van overtuigd ( Zonder erop te hebben gereden …) dat je nog lekkerder op een opoefiets door het bos crost , dan op dit “geval”.

    Mocht je een destructief zoontje hebben , die er perse één wil …. dan zou het nog zomaar kunnen .

    Ik heb zelf een jaar of 5 op een “redelijke” budget fiets rond gereden , een Gitane Rocks 1.2 disc … , ziet er inderdaad uit als een MTB ja … , maar afgelopen week zijn mn maatje en ik naar Bergschenhoek geweest (Ik op mn AMS100comp , en hij op mn “oude” Gitane … … , ik heb nog nooit mn maatje zo angstig gezien ! Het 1e stuk bij B'schenhoek is een erg technisch stuk , met flinke steile klimmetjes en afdalingen … , Ik had lol …. mn maatje niet ….

    Wat ik ermee zeggen wil is dat goedkoop vaak duurkoop is … (Niet altijd , vaajk wel ..)

    Bespaar jezelf de ellende … en ff doorsparen ..

    Greetzzzzzzz

    Remy