Waar het beste inruilen?

  • Chris Cross

    Heren (en sporadische dame)

    Vanmiddag was ik bij mijn LBS.

    Ik wilde een deal maken met de nieuwe Stevens Flight ES (in het wit)

    De inruil van mijn huidige bike (Gary Fisher Cake1, fully, met Manitou Minute en Manitou SPV achterdemper, nog geen jaar geleden voorzien van nieuwe wielen en nieuwe XT dual control discset) viel echter zwaar tegen.

    Hebben jullie wat adviezen van zaken waar ik even mijn licht op kan gaan steken?

    De vraag is simpel: De Stevens kost advies euro 2099,00

    Wat moet er netto bij na inruil?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

  • huub

    Daarom heb ik de mijne maar gehouden. In jouw geval kun je hem wellicht beter in onderdelen verkopen of particulier :D

    Je schrijft niet hoe oud de Gary is. Maar ik heb me ooit laten vertellen dat je na 1 jaar 50% kunt afschrijven, na nog een jaar weer 40% enz. Daarbij komt dat de nieuwprijs ook zakt met de jaren. Weet niet wat jij betaald hebt maar op dit moment wordt tie nieuw voor € 1895,- aangeboden.

    Maar stel je hebt de volle mep betaald € 3200,- en de fiets is 4 jaar oud dan zou je kunnen rekenen € 3200 - 50%= € 1600 - 40%= € 960 - 30%= € 672 - 20% = € 537 = € 1562,- bijbetalen.

    Ruil je niks in dan kun je wellicht 10% korting bedingen = € 2099 - 10% = € 1800.- Het inruilen levert je dus € 1800 - 1562 = € 238,- voor je Gary op.

    Nieuwe wielen etc worden gerekend tot het “rijgenot” wat je hebt gehad en leveren dus niks extra's op krijg ik altijd te horen.

    Maar er zijn hier ook genoeg “winkelboys” op het forum die wellicht een interessanter bod kunnen uitbrengen :D:D

  • Biker Paul.

    Is particulier verkopen geen optie, Marktplaats ofzo ???

    Is mij ook al 2 keer gelukt met fietsen van 3 jaar oud .

  • Ninko

    inruil waarde na een jaar of 2 jaar is vaak niet er ghoog meer. zeker minder dan de helft inderdaad. en hoe duurder de fiets hoe meer je afschrijft…

  • Paul Dun

    Tjeesus Chris! Je lijkt mijn vrouw wel die een paar schoenen moet kopen……………

  • huub

    ….. wil je die ook inruilen ……… :D:D:D

  • BoZtrapper

    Ik denk het wel :-) :-)

  • Biker Paul.

    Die schoenen of je vrouw :D ??

  • Paul Dun

    Ben je er nu onderhand al aan uit???????

  • Paul Dun

    Ik heb met geen woord gerept over vrouwen inruilen hoor, volgens mij is dat jullie wens, maar niet de mijne een ieder geval. Ik wilde alleen even stellen dat die Chris er wel erg lang over doet om een beslissing te nemen en dat vergeleek ik dus met vrouwen en schoenen kopen, volgens mij een universeel probleem!!!!!!!