kom er niet uit

  • rob

    mensuh,

    kom er niet uit ben toe aan nieuwe bike mijn fietsie is op wil iets nieuws maar moet ook gelijk goed zijn voor lang.

    denk aan scott specialized of liteville kom ik niet uit moet het carbon zijn of alu

    voledige vering of ht , twijfel twijfel twijfel wie geeft mij de doorslag heb alle testen gelezen en is allemaal oke maar vooral het verhaal ht of voledig veren kom ik niet uit.

    wie komt met een duidelijk , dat is fijner verhaal snap dat het ook met persoonlijke voorkeur te maken heeft maar toch.

    groet Rob

  • Ninko

    tsja, das eigenlijk de makkelijkste keuze. Heb je nou ht of fully? Als je nou ht rijdt zou ik dat blijven doen. Zeker als het verlangen er nog niet is naar de extra comfort die een fully je gaat geven. naast alle mooie praatjes over fully's zijn de meeste nog steeds slomer en kosten ze nog steeds meer energie dan een hardtail (epic's, scalpels etc daar gelaten). Het is dan dus wel belangrijk wat voor fully je evt koopt.

    Wat voor rijder ben je? buitenland? beetje touren of ook wedstrijdjes op z'n tijd? langere afstanden of korte ritjes?

  • rob

    wil langere afstanden gaan doen en word een dagie ouder herstel iets minder snel.

    heb heel veel goede verhalen over de liteville 301 gehoord van syntese zeker met een xc lagerkit ken jij die ??

    en ik rijd niet zoals jij wedstrijden maar wil wel graag kunnen crossen ;)

    rob

  • Ninko

    tsja, een setje lagers zal niet veel veranderen aan de fiets. Maar die nieuwe liteville fullys zijn idd zeker goed. Je hoort er vaker goede verhalen over ondanks dat ze niet erg veel verkocht worden nog. Dit soort fietsen zie ik ook niet altijd direct als fully maar meer als een race/fully of als softtail.

    Uiteraard zijn ze wel geveerd achter maar geen lange veerwegen en ze spreken ook niet zo snel aan, daardoor levert zo'n fiets dan redelijk veel rendement en geeft hij net dat beetje extra comfort dat lekker is.

  • huub

    Ook ik heb grote twijfel gehad.

    Altijd een HT gereden; nu weer maar dan carbon / titanium of toch gaan voor vering ?

    Mijn oplossing: ik heb een fully gekocht en de HT gehouden :D

    Fully bevalt uitstekend, nog nooit zo comfortabel over boomwortels etc gecrost.

    En de HT is momenteel omgebouwd tot strandracer om na 28 okt. dienst te doen als winter-modder-en-hopelijk-veel-sneeuw-bike ………..

  • sugar

    staat een leuke artikel in Bike van vorige maand: een wedstrijdrijder test onder gelijke omstandigheden een full en een ht. Hij was van te voren zeer sceptisch over de full…en wat blijkt? Zijn resultaten zijn beter (=sneller)…dusssss, ht zegt niet alles

  • rob

    Ninko

    ga volgende week een liteville testen kost me 50 euro met begeleiding om af te stellen onderweg .

    hou je op de hoogte.:)

    groet Rob

  • Ninko

    Een ht zal idd niet altijd sneller zijn dan een fully:D Op een hoop parcoursen misschien zelfs wel niet.

  • John

    Ninko,

    Ga je toevallig naar Geesbrug

  • Ninko

    Geesburg?? Wasda? Bedoel je Gieten ofzo?

    Ik rij dit seizoen nog een paar dingen, volgende week marathon Langenberg, daarna Bart brentjens challenge (NK Marathon), misschien nog marathon hel van groesbeek en NK singlespeed. Dan is het over!

    Weet niet of geesburg daar tussen zit:D

    waar is het?